Praktijk IkLoopVast

Je gaat maar door. Denkt het valt wel mee. Gaat een keer wat vroeger naar bed. En zegt hier en daar een feestje af. Maar dan ineens… BAM!

Je bent beland in een burn out. De man met de hamer heeft je volledig lam geslagen. Je kan nog steeds niet geloven dat ook jou dit is overkomen.

En nu? Wat moet je nu gaan doen? Niets luidt het advies van de huisarts. Rustig aan doen. Maar hoe doe je dat? Je hebt altijd maar door gedenderd en nu ineens moet je ‘niets’ doen. Alles gaat toch gewoon door?

Neem vooral de tijd voor jezelf en ga doen waar je echt blij van wordt. Onderneem dingen in je eentje. Zoek de rust op en ga dagelijks even naar buiten.

Kun je naar het bos of het strand? Doen! Het geeft je rust en ruimte in je hoofd en in het lichaam. Drukke feestjes, shoppen en andere prikkel gevoelige plaatsen, zet die maar even op een laag pitje. Dat komt allemaal wel weer. Zet nu jezelf maar eens op de 1e plaats en laat alles en iedereen om je heen maar even links liggen.

Geef in je omgeving aan dat je wat ruimte en tijd voor jezelf nodig hebt!

Zit je niet in een burn out en heb je het idee dat je het nog allemaal prima redt? Je alle ballen nog steeds in de lucht kunt houden? Maar met enige regelmaat meer stress in je lichaam voelt?
Wacht dan niet tot het laatste moment..

Blijf niet draaien in de vicieuze cirkel. Stop met hetgeen je doet dat je eigenlijk helemaal niet leuk vindt. Stop met het alsmaar doorgaan en geen tijd voor je zelf vrijmaken. Je lichaam geeft het aan en zegt uiteindelijk vanzelf; STOP! En dan is het te laat. Neem de regie over je eigen leven!

Praat erover. Zoek hulp. Kijk naar behandelingen in het alternatieve circuit. Er is genoeg te vinden in jouw omgeving.

Wees lief voor je lichaam en geest. Geef het de aandacht en tijd dat het nodig heeft. Soms is dat even wat meer dan anders maar geef er aan toe. Plan ‘me-time’ in je agenda want voor je het weet kun je alle ballen niet meer in de lucht houden als de man met de hamer ook bij jou langs komt…

UA-137162362-1